Lekker relaxen

13 september 2012 - Vạn Ninh District, Vietnam

Hallo,

Zoals we gisteren al vertelden waren we vandaag van plan om lekker niks te doen. Na een slecht nachtje omdat Laura ondanks de klamboe toch redelijk in paniek was voor alle beestjes (die we eigenlijk nog niet veel hebben gezien, wel veel salamanders) zijn we dus eerst maar eens rustig gaan ontbijten. Na het ontbijt zijn we een beetje rond ons hutje blijven hangen. Laura met een boek en Han met hengel op zoek naar goeie visplek. We mogen voor ons huisje alleen niet vissen dus na de lunch zijn we een wandelpad rond het eiland gaan lopen. Een heel smal padje midden door de bossen. Erg mooi!

Onderweg hebben we op een uitzichtpunt (of eigenlijk enorme kei waar je op kon klimmen) een beetje liggen zonnen. Vanaf daar kon je het hele eiland zien. Na weer een stuk lopen kwamen we bij een strandje aan de andere kant van het eiland. Veel viezer dan het strand bij ons hutje maar helemaal verlaten dus Han kon eindelijk weer vissen. Hij heeft 2 vissen gevangen maar ze hadden zich al weer losgewurmd voor dat Han ze van het haakje kon halen. Maar goed dat we er niet van hoeven te leven!

Op de terugweg kwamen we een klein hertje tegen dat ongeveer 3 meter van ons af stond tot hij bedacht dat hij bang moest zijn en weg rende. Verder zijn we de hele dag helemaal niemand tegen gekomen. Echt een onbewoond eiland gevoel :)

We zitten nu in de bar van het resort. Net aan het water, te genieten van de mooie luchten en de springende visjes en nu onder de luifel omdat het te donker wordt. Han lekker aan een Heineken omdat hij het Vietnamese bier even zat is en Laura aan de pringels omdat ze het Vietnamese eten even zat is.

Morgen nog een half dagje relaxen en dan terug naar Nha Trang om met de nachttrein naar Ho Chi Minh City te gaan.

Groetjes Han en Laura

1. Han en Laura:
    13 september 2012
    Bedankt voor jullie mooie verhalen. Waar jullie spraken over salamanders waren die in het water of gewoon in huis op het plafond? als ze in huis zaten dan laten zitten want die vangen veel muggen en ander ongedierte. Deze beestjes heten gekko. Ze lijken sterk op salamanders.
    Veel plezier verder
  2. Pa van der Weijden:
    15 september 2012
    Hallo Han & Laura,
    Ik geniet van de mooie en leuke reisverhalen met foto’s van jullie huwelijksreis in Vietnam, en vind het erg leuk dat jullie de moeite nemen, om deze reisverhalen en foto’s voor de achterblijvers maken zodat ik kan zien wat jullie daar ervaren en waarnemen en hoe jullie genieten.

Ik wensen jullie nog veel plezierige ervaringen op jullie huwelijksreis in Vietnam.

Veel liefs.

Pa