Aankomst in Hanoi

5 september 2012 - Hanoi, Vietnam

Hallo allemaal,

Na een slapenloze vlucht zijn we vanmorgen in Hanoi aangekomen. De eerste indruk van Vietman was erg goed. Mooi groen, aardige mensen en heeeeeel veel brommers. We hadden alleen wat moeite om onze ogen tijdens de transfer open te houden om het land echt goed te zien. Na een heel hartelijk ontvangst in het nette hotel zijn we dus eerst maar even een paar uurtjes gaan slapen.

Midden in de stad ligt het Hoan Kiem meer. In vergelijking met de drukke straat waar ons hotel in zit is dit een leuk contrast. De Vietnamesen komen hier heen om rustig te zitten of te sporten. We zijn een rondje om het meer heen gelopen en daarna een stuk door het oude centrum. Tegen de avond verschenen er allemaal miniterrassen in de stad. Iedereen zat op kinderstoeltjes te eten en te drinken langs de kant van de straat. De reden van de kleine meubels is dat de terrassen iligaal zijn en kleine meubels snel naar binnen gehaald kunnen worden als de politie komt.

We komen nu net in het hotel terug, na heerlijk gegeten te hebben bij een restaurant met uitzicht over het meer en de drukke straat ervoor. Er vlogen ook allemaal vleermuisjes rond. En het beste van alles: we hebben nog geen rijst gehad! :)

Morgen gaan we op avontuur met de motor dus we gaan nu maar vroeg naar bed!

Groetjes Han en Laura

1. Han en Laura:
    5 september 2012
    Leuk de eerste berichten van jullie reis. We wachten met spanning op jullie motor ervaringen. Zal wel een lichte motor zijn. HAHA
    Veel plezier verder
    Wim en Olga
  2. Willem en mar:
    11 september 2012
    Han, je lijkt wel een reus op die foto. Is het bier al wat kouder? Fijne vakantie mar en willem