Whale island

12 september 2012 - Vạn Ninh District, Vietnam

Hi,

Vanmorgen werden we vroeg opgehaald voor onze vlucht van Danang naar Nha Trang. Gelukkig hadden weer eens een taxichauffeur die echt Engels sprak. Erg zeldzaam! Die kon ons dus mooi uitleggen dat de soort stoet met praalwagens met mensen in het wit gekleed erop die we tegenkwamen een begrafenis was. En dat een bruiloft hier al snel een week duurt en dat er 500 tot 1000 mensen komen. Hij moest erg lachen toen wij het aantal gasten op onze bruiloft vertelden...

Met een klein vliegtuigje vlogen we in 1,5 uur naar Nha Trang waar we opgehaald werden door een chauffeur. We hadden een rit van 3 uur voor de boeg en barstten allebei van de honger. Wij kunnen allebei natuurlijk geen 5 uur zonder eten! Gelukkig hadden ze een lunch stop onderweg geregeld met een fantastisch uitzicht over het water naar Nha Trang. Nha Trang is als we goed begrepen hebben de soort van lloret van Vietnam. De verschillen tussen arm en rijk zijn erg groot. Grote luxe hotelcomplexen en een stukje verder krakkemikkige huisjes.

Na het eten reden we verder. Dít deel van Vietnam is veel mooier dan wat we tot nu toe hebben gezien. Eerst een soort duingebied, later bergen en tussendoor kweekvijvers en akkers met rijst en meestal prachtig uitzicht over zee. Na in totaal een uur of 3 rijden reden we een onverharde weg op. We kwamen bij een verlaten strand waar een bootje op ons lag te wachten. We hadden echt het gevoel alleen op de wereld te zijn!

Na een kwartiertje varen kwamen we bij Whale island aan, waar we de komende dagen blijven. We hebben een klein hutje aan het strand en het is hier heerlijk rustig. Behalve snorkelen en wandelen kunnen we hier eigenlijk niets doen en dat zijn we ook niet van plan :)

Het is de hele dag mooi weer geweest, maar helaas net weer begonnen met regenen. Nou ja, zo lang het morgen maar weer droog is!

Groetjes Han en Laura