Dagje winkelen

10 september 2012 - Hoi An, Vietnam

Hi,

Om gelijk maar even terug te komen op de vragen van mijn ouders: Han is weer helemaal beter. Het duurde gelukkig maar een nachtje. Het is hier ongeveer 31 graden, met een beetje wolken maar vooral zon. In Hanoi was het ietsje koeler, ongeveer 28 graden met veel wolken en af en toe regen.

We hadden gisteravond een route door de stad uitgestippeld die we vandaag wilde gaan lopen met een paar bezienswaardigheden en paar kleermakers die ons waren aangeraden. De meeste kleermakers bleken niet veel soeps te zijn. Vooral heel erg opdringerig en eigenlijk verkopen ze allemaal hetzelfde. Daar waren we dus snel klaar mee! Dus zijn we doorgegaan naar de Japanse overdekte brug. Dit is het logo van Hoi An en natuurlijk zit ook hier weer een fantasierijk verhaal achter.
Ze zeggen dat de brug is gebouwd na een reeks aardbevingen in Japan. Volgens waarzeggers kwam dit door een rusteloos monster dat met zijn kop in India, met zijn staart in Japan en met zijn hart in Hoi An lag. De enige oplossing was een brug bouwen die met zijn stenen pijlers een denkbeeldig zwaard in het hart van het monster stak.

Al winkelend zijn we naar 2 Chinese gemeenschapshuizen gegaan. Grappig om te zien maar niet heel interessant. Verder hebben we nog een rondvaart op de rivier gemaakt. Ook niet heel interessant, het water is viezig en de omgeving ook niet heel mooi. er waren wel een paar mensen aan het vissen maar we hadden het gevoel dat dat alleen voor de toeristen was om leuke foto's te maken. Han vond de motor van de boot interessanter en heeft bijna het hele stuk gevaren.

Daarna was het tijd om de schoenen te halen die we besteld hadden. Best leuk geworden, al zijn schoenen die jij bij scapino koopt misschien net zo leuk :) En al winkelend hebben we (laura eigenlijk) ons toch laten verleiden om ook kleren te laten maken. Die kunnen we morgen halen.

Aan het einde van de dag waren we echt een beetje klaar met de stad en 'hi, where do you come from? Heel mooi!', dus hebben we ons lekker laten vertroetelen in de spa van ons hotel. Voor ca. 15 euro is Han nu van zere nek af en heeft Laura mooie voeten.

Morgen willen we een motor gaan huren en een beetje rond gaan rijden. Nu maar hopen dat het weer zo goed blijft!

Groetjes Han en Laura